A mai producerek leginkább egyenként jelentetik meg track-jeiket, viszonylag ritkán fordul elő, hogy 10-12 számot felvonultató albumok látnának napvilágot. Ennek tükrében, valamint az internetes fájlcserélő oldalaknak hála, egyértelmű, hogy nem az ebből származó bevételekből futja flancos stúdióra és minden héten új szintikre, vagy MIDI-kontrollerre. A mai dj-k/producerek, legfőképpen a fellépéseikre kapott gázsiból élnek, és szerintünk ez nem feltétlenül baj, sőt!
Ha valaki életvitelszerűen szeretné csinálni ezt a mesterséget, és ebből szeretné az állandó jövedelmét előteremteni, akkor bizony a közönség kezébe helyezi sorsát.
A képlet viszonylag "egyszerű": légy nagyon jó producer - csinálj olyan zenét, amit szeretnek az emberek, legyenek élvezetesek az előadásaid (bár ez nem mindig szempont, khmNicky Romerokhmm), és legyen egy jó marketinged. Ha ezek megvannak, akkor igen sanszos, hogy telt házas bulikban fogsz játszani, sok helyre fognak hívni, s ezáltal sokat is fogsz keresni. Ez pedig egy igen különleges kapcsolat az előadó, és a közönség között, mivel a fellépő konkrét létezése (mint dj) függ a publikumtól, és itt most nem csak a pénzre gondolunk. Amiről mi beszélünk, az jócskán túlmegy a magyar megélhetési lemezlovasok bohóckodásán. Ezek a producerek rég megkerestek annyi pénzt, hogy a fellépéseiken igazából már sokkal motiválóbb a közönségtől kapott energia és szeretet, mint a pénz maga, vagy legalábbis reméljük...
A már fentebb említett jó marketing túlnyomó többsége manapság, a közösségi hálókon, valamint különböző portálokon zajlik. Facebook, Twitter, YouTube, ahogy tetszik. Ezek a platformok, nem csak, hogy gyakorlatilag a világon bárkihez elérnek, de sokkal közvetlenebb kapcsolatot is biztosítanak a rajongók és az előadók között. Tíz évvel ezelőtt, elég nehéz lett volna Eminem-nek elmondani, hogy mennyire szeretjük a zenéjét. Bizonyítékként ott a Stan c. szám, mely egy csalódott rajongóról szól, aki nem tudott kapcsolatba lépni kedvencével. Nos, ennek vége. Egy frappáns tweet, vagy egy épkézláb, jól megfogalmazott facebook üzenet, s lehet, hogy máris Afrojack-kel beszélgetsz, vagy ha az nem is, de legalább kapsz egy retweet-et. Egy szó, mint száz, még ha túlzásnak is hangzik: a közösségi site-oknak hatalmas szerepe van abban, ahol az elektronikus zenei élet jelenleg tart! Véleményünk szerint ez egy nagyszerű dolog, ugyanis az ilyesfajta kapcsolatok, kitűnően szemlélteik, hogy a dj-k/producerek is csak emberek, s ezáltal még könnyebb azonosulni velük vagy éppen a munkásságukkal!
Mivel ebben a cikkben nem tettünk említést egy valóságshow hős dj-ről, illetve igényes szórakozóhelyről sem, ezért nem tartunk a habzó szájú ork orvgyilkosoktól, sem pedig a yakuzától, így hát nyugodtan hátradőlve kívánunk mindenkinek kellemes estét!
Csatlakozni nem szégyen: https://www.facebook.com/beatdealersblog
Üdv,
Beatdealers